KATEGORIA NAUKOWA
NOMINOWANI I NOMINOWANE:
Dorota Jankowska, Maciej Karwowski, Aleksandra Zielińska, Democratizing Creativity by Enhancing Imagery and Agency: A Review and Meta-Analysis, Review of Research in Education
Cezary Szpytma, Magdalena Szpytma, School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland, Compare: A Journal of Comparative and International Education
Katarzyna Gawlicz, School as a site of transformative adult learning: parents’ experiences of Polish democratic school, Critical Studies in Education
Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Sandra Bosacki, Paweł Grygiel, Maciej Karwowski, School engagement, sensitivity to criticism and academic achievement in children: The predictive role of theory of mind, Learning and Individual Differences
Artur Pokropek, Gary Marks, Francesca Borgonovi, How Much Do Students’ Scores in PISA Reflect General Intelligence and How Much Do They Reflect Specific Abilities?, Journal of Educational Psychology
Sylwia Bedyńska, Izabela Krejtz, Piotr Rycielski, Grzegorz Sędek, Stereotype threat as an antecedent to domain identifcation and achievement in language arts in boys: a cross‐sectional study, Social Psychology of Education
KATEGORIA SPECJALISTYCZNA
NOMINOWANE:
Anna Bolechowska, Kodowanie i programowanie na lekcjach języka polskiego, Sygnał - Magazyn Nauczyciela
Anna Klimowicz, Jak rozmawiać o uchodźcach?, Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej
Karolina Appelt, Jak wykorzystać potencjał złości?, Głos Pedagogiczny
Jolanta Wiśniewska, O myśleniu krytycznym w edukacji domowej, [w:] Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji
Natalia Boszczyk, Nauczycielskie „razem” w covidowym i postcovidowym świecie, czyli kilka wspierających idei w niełatwej kwestii relacji w gronie pedagogicznym, Meritum
Eliza Ludkiewicz, Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole artystycznej, Szkoła Artystyczna — wydawnictwo Centrum Edukacji Artystycznej
KATEGORIA PUBLICYSTYCZNA
NOMINOWANY I NOMINOWANE: