EFC

Nominowani 2022

KATEGORIA NAUKOWA

NOMINOWANI I NOMINOWANE: 

Dorota Jankowska, Maciej Karwowski, Aleksandra Zielińska, Democratizing Creativity by Enhancing Imagery and Agency: A Review and Meta-Analysis, Review of Research in Education

Cezary Szpytma, Magdalena Szpytma, School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland, Compare: A Journal of Comparative and International Education

Katarzyna Gawlicz,  School as a site of transformative adult learning: parents’ experiences of Polish democratic school, Critical Studies in Education

Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Sandra Bosacki, Paweł Grygiel, Maciej Karwowski, School engagement, sensitivity to criticism and academic achievement in children: The predictive role of theory of mind, Learning and Individual Differences

Artur Pokropek, Gary Marks, Francesca Borgonovi, How Much Do Students’ Scores in PISA Reflect General Intelligence and How Much Do They Reflect Specific Abilities?, Journal of Educational Psychology

Sylwia Bedyńska, Izabela Krejtz, Piotr Rycielski, Grzegorz Sędek, Stereotype threat as an antecedent to domain identifcation and achievement in language arts in boys: a cross‐sectional study, Social Psychology of Education  

KATEGORIA SPECJALISTYCZNA

NOMINOWANE: 

Anna Bolechowska, Kodowanie i programowanie na lekcjach języka polskiego, Sygnał - Magazyn Nauczyciela

Anna Klimowicz, Jak rozmawiać o uchodźcach?, Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej

Karolina Appelt, Jak wykorzystać potencjał złości?, Głos Pedagogiczny

Jolanta Wiśniewska, O myśleniu krytycznym w edukacji domowej, [w:] Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji 

Natalia Boszczyk, Nauczycielskie „razem” w covidowym i postcovidowym świecie, czyli kilka wspierających idei w niełatwej kwestii relacji w gronie pedagogicznym, Meritum

Eliza Ludkiewicz, Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole artystycznej, Szkoła Artystyczna — wydawnictwo Centrum Edukacji Artystycznej

KATEGORIA PUBLICYSTYCZNA

NOMINOWANY I NOMINOWANE: 

Anna Wittenberg

Miała być Finlandia, będzie Ameryka, Dziennik Gazeta Prawna

Do wychowania potrzeba wioski, Dziennik Gazeta Prawna

Przemysław Wilczyński

”Lekcja pokoju w czasie wojny”, rozmowa z pedagogiem dr. Michałem Paluchem, Tygodnik Powszechny

Nieobecność usprawiedliwionaTygodnik Powszechny

Niewychowanie fizyczneTygodnik Powszechny

Karolina Słowik

Nastoletni uchodźcy wyręczają system. Jak Denis i Dust przygotowywali innych do egzaminu ósmoklasisty, Gazeta Wyborcza

Polska już nigdy nie będzie krajem jednojęzycznym. Jak powinna się zmienić szkoła?, Gazeta Wyborcza

Jak Ihor ma zdać egzamin ósmoklasisty? Eksperci: Ukraińskich uczniów odeślemy do zawodówek, Gazeta Wyborcza

Katarzyna Przyborska, Historię pisze nam „Pan Historii” czy piszemy ją sami?, Krytyka Polityczna

Magdalena Konczal

Szkoła w Chmurze pokazuje, że system da się złamać. Oto alternatywna edukacja zupełnie za darmo. Ta szkoła zmieniła życie uczniów, Polska Times/strefaedukacji.pl 

Polska szkoła to nie miejsce dla wysoko wrażliwych dzieci. Przeszkadzają hałas, liczne grupy i system oceniania. Jak wspomóc WWO w szkole?Polska Times/strefaedukacji.pl