EFC

Nominowani 2020

NOMINOWANI DO NAGRODY im. prof. Romana Czerneckiego 2020

Kategoria ARTYKUŁ NAUKOWY

Anna Abramczyk oraz prof. Susanne Jurkowski, Cooperative learning as an evidence-based teaching strategy: what teachers know, believe, and how they use it, „Journal of Education for Teaching, 2019. 

dr Tomasz Knopik oraz prof. Urszula Oszwa, Self-determination and development of emotional-social competences and the level of school achievements in 10–11-year-old Polish students„Education 3-13” [online] DOI: 10.1080/03004279.2019.1686048, 31.10.2019.

prof. Grzegorz Szumski oraz prof. Maciej Karwowski, Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement, „Contemporary Educational Psychology”, 2019.

dr Hanna Tomaszewska-Pękała  oraz dr Paulina Marchlik oraz dr Anna Wrona, Reversing the trajectory of school disengagement? Lessons from the analysis of Warsaw youth’s educational trajectories, „European Educational Research Journal”, 2019

Kategoria ARTYKUŁ PUBLICYSTYCZNY

Jędrzej Dudkiewicz, cykl wywiadów, „ngo.pl oraz w "Tygodniku Powszechnym", 2019-2020.

  1. Szkoła powinna wyposażać uczniów w umiejętności na przyszłość, której nie znamy – wywiad z Jędrzejem Witkowskim

    Wprowadźmy polską edukację w XXI wiek – wywiad z Alicją Pacewicz
    Szkoły niepubliczne mają większą autonomię. Czy tak będzie zawsze? – wywiad z Krystyną Starczewską

     

 Anna Kolmer, cykl audycji radiowych, „Polskie Radio Szczecin”, 2019. 

Czy to się uda po raz drugi?

Konflikt

Marysieńka i Jan współcześnie

 

Aleksandra Pucułek, Szkolna trauma wczesnego wstawania [online] „Gazeta Wyborcza”, 2019.   

Kategoria ARTYKUŁ SPECJALISTYCZNY

dr Maja Dobiasz-Krysiak, Czy wysłałabym dziecko do szkoły waldorfskiej? [online] „mała kultura współczesna”, 2019.

Zofia Grudzińska, Bezradność intelektualna, „Sygnał. Magazyn wychowawcy”, 2020.

dr Aneta Kochanowicz, Eye tracking w diagnozie, terapii i edukacji dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną – zarys problematyki„Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 2019. 

Dariusz Żółtowski, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej. [w:] „Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni”red. W. Heller, M. Kaźmierska i M. Wieczorek, Poznań–Kalisz 2019, s. 85-94.