EFC

Nominowani 2021

W folderze można dowiedzieć się więcej o wszystkich nominowanych do Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego.

KATEGORIA NAUKOWA

Monika Stachowiak-Kudła, Academic freedom as a source of rights’ violations: a European perspective, Higher Education

Cezary Szpytma oraz Magdalena Szpytma, Model of 21st century physical learning environment (MoPLE21), Thinking Skills and Creativity

Maciej Koniewski oraz Anna Hawrot, Are single-sex schools more effective than the coed ones? The effect of single-sex schooling on achievement among female adolescents in Catholic schools, Research Papers in Education

Krzysztof Jaskułowski oraz Piotr Majewski, Politics of memory in Upper Silesian schools: Between Polish homogeneous nationalism and its Silesian discontents, Memory Studies

Julia Kaleńska-Rodzaj, Music performance anxiety and pre-performance emotions in the light of psychology of emotion and emotion regulation, Psychology of Music

Sławomir Krzychała, Teacher Responses to New Pedagogical Practices: A Praxeological Model for the Study of Teacher-Driven School Development, American Educational Research Journal

Małgorzata Wójcik oraz Maria Mondry, “The Game of Bullying”: Shared Beliefs and Behavioral Labels in Bullying Among Middle Schoolers, Group Dynamics: Theory, Research, and Practice


KATEGORIA SPECJALISTYCZNA


Anna Krzyżanowska, World Educates Us... Naturally! [w:] Studies on Quality Teachers and Quality In-service Teacher Education

Zofia Grudzińska, Rówieśnicza interwencja kryzysowa, Sygnał. Magazyn Wychowawca

Magdalena Ochwat, (Współ)myślenie w humanistyce. Literackie ekokształcenie w epoce antropocenu, Polonistyka. Innowacje

Magdalena Ochwat, Edukacja polonistyczna wobec kryzysu klimatycznego – rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Marta Krasuska-Betiuk oraz Edyta Żebrowska, Szkoła jako kosmos działań i możliwości. Etnograficzne studium przypadku szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Warszawie, Studia z Teorii Wychowania

Maciej Pabisek, Kot Schroedingera w pustym mieszkaniu, Sygnał. Magazyn Nauczyciela

Joanna Roszak oraz Rafał Kasprzak, Za sprawą wiersza. W sprawie wiersza, biuroliterackie.pl
 
Adriana Kloskowska, Wielokierunkowe oddziaływania dydaktyczno-wychowawcze z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
 
KATEGORIA PUBLICYSTYCZNA

Antoni Antoszek, Egzamin z e-lekcji, Pismo. Magazyn opinii

Paulina Zywar, "Mamo, mi już nie przeszkadza, kiedy zamykają mnie w toalecie". Dlaczego system wsparcia psychicznego w szkołach nie działa?, onet.pl

Mateusz Różański, Przemoc i dyskryminacja. Czego doświadczają uczniowie ze specjalnymi potrzebami?, niepełnosprawni.pl
 
Karol Wilczyński, Wyższa szkoła alienacji, Tygodnik Powszechny
 
Michał Sutowski, Rasistowskie „W pustyni i w puszczy”? To dopiero początek problemu, Krytyka Polityczna
 
Weronika Tomiak, Paradoks polskiego systemu edukacji - Sukces Pisany Szminką, suksespisanyszminka.pl
 
Sylwia Czubkowska, Czas wprowadzić do szkół edukację medialną. To ostatni dzwonek, by wychować cyfrowo świadome społeczeństwo, spidersweb.pl