KATEGORIA „ARTYKUŁ NAUKOWY”
Kapituła Konkursu Romana Czerneckiego przyznała dwie równorzędne nagrody w wysokości 10 000 złotych autorom dwóch artykułów:
-
- dr Sylwia Bedyńska, dr hab. Izabela Krejtz, prof. dr hab. Grzegorz Sędek, Chronic Stereotype Threat Is Associated with Mathematical Achievement on Representative Sample of Secondary Schoolgirls: the Role of Gender Identification, Working Memory, and Intellectual Helplessness. "Frontiers in Psychology" (2018, t. 428, nr 9).
- dr Anna Baczko-Dombi, Ucieczka od matematyki. Rekonstrukcja procesu w kontekście społecznego wizerunku przedmiotu. "Edukacja” (2017, t. 140, nr 1).
-
Kapituła Konkursu Romana Czerneckiego przyznała wyróżnienia autorom następujących artykułów: -
- dr. Agata Zysiak ”Bramy uniwersytetu otwarte dla klas pracujących!" Powojenna przebudowa imaginarium społecznego i projekt uniwersytetu socjalistycznego. "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" (2016, nr.1 s.47).
-
- dr Karolina Appelt, Sławomir Jabłoński. Miejsce kompetencji społeczno-emocjonalnych w edukacji wczesnoszkolnej. „Psychologia Wychowawcza” (2017, nr 11. S. 64-82).
-
- Magdalena Smak, Dominika Walczak, The prestige of the teaching profession in the perception of teachers and former teachers. „Kwartalnik Edukacja” (2017, t.5-2, s.22-40)
-
- Agnieszka Bates., dr. hab. Rafał Godoń. Tackling knowledge "like a business?" Rethinking the modernisation of higher education in Poland. Compare: A Journal of Comparative and International Education, (2017,t.47(4) s.454-467)
-
KATEGORIA „ARTYKUŁ PUBLICYSTYCZNY” -
- Justyna Suchecka, Kto ty jesteś? Obywatel cyfrowego świata. „Gazeta Wyborcza” (12 kwietnia 2017).
-
Wyróżnienie otrzymał tekst:
- Przemysław Staroń, A czemu by nie z seniorami. „Głos Nauczycielski” (2016, nr. 33-36 s. 16-17 i nr. 36, s. 14-15).
NAGRODA SPECJALNA
- Jędrzej Malko, międzyredakcyjny projekt Spięcie (2018) oraz współautorzy:
-
- dr Przemysław Sadura, Anna Cieplak, Chcemy szkoły życia, nie przeżycia. „Krytyka Polityczna”;
-
- Michał Tomaszewski, Przestrzeń, która dzieli. „Magazyn Kontakt”;
-
- dr Katarzyna Kasia, Polska szkoła, czyli pokraczna wspólnota. „Kultura Liberalna”;
-
- Karolina Olejak, Szkoła poza kadencyjnością, nauczyciele z podmiotowością. „Klub Jagielloński”;
-
- Jarema Piekutowski, Piotr Jesionowski, Nauczycielu, zejdź z podestu. „Nowa Konfederacja”.
- Z radością informujemy, że międzyredakcyjny projekt 'Spięcie' został wyróżniony przez magazyn The New York Times. Link do artykułu znajdziecie tutaj.