2019 AWARD WINNERS
"SCIENTIFIC ARTICLE" CATEGORY
WINNERS:
dr Joanna Smogorzewska, prof. Grzegorz Szumski i dr Paweł Grygiel, Theory of mind development in school environment: A case of children with mild intellectual disability learning in inclusive and special education classrooms, “Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities”
DISTINGUISHED AUTHORS:
- dr Anita Gulczyńska, Stigma and the doomed-to-fail school careers of young people from disadvantaged neighbourhoods, “Children's Geographies”
- dr Maciej Hanczakowski, dr Katarzyna Zawadzka, Two Routes to Memory Benefits of Guessing, “Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition”
- dr Dorota Jankowska, dr Aleksandra Gajda, prof. Maciej Karwowski, How children’s creative visual imagination and creative thinking relate to their representation of space, “International Journal of Science Education”
- dr Martyna Kobus, dr Paweł Bukowski, The threat of competition and public school performance: Evidence from Poland, “Economics of Education Review”
- dr Magdalena Nowicka-Franczak, Postfoucaultowska analiza dyskursu o edukacji, „Kultura – Społeczeństwo - Edukacja”
- dr Anna Orylska, dr Julie A. Hadwin, dr Aleksandra Kroemeke, prof. Edmund Sonuga-Barke, A Growth Mixture Modeling Study of Learning Trajectories in an Extended Computerized Working Memory Training Programme Developed for Young Children Diagnosed With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, “Frontiers in Education”
- dr Krystian Szadkowski, The common in higher education: a conceptual approach, “Higher Education. The International Journal of Higher Education Research”
- dr Małgorzata Wójcik, The parallel culture of bullying in polish secondary schools: A grounded theory study, “Journal of Adolescence”
- dr Alicja Zawistowska, dr Ireneusz Sadowski, Filtered Out, but Not by Skill: The Gender Gap in Pursing Mathematics at a High-Stakes Exam, “Sex Roles”.
"SPECIALIST ARTICLE" CATEGORY
WINNERS:
- Anna Abramczyk, Susanne Jurkowski, Kooperatywne uczenie się - recepta na równoczesną realizację celów poznawczych i rozwijanie kompetencji społecznych, „Języki obce w szkole”
- Małgorzata Minchberg, Edukacja przez sztukę: artysta w szkole, „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”
"JOURNALIST ARTICLE" CATEGORY:
WINNER:
Joanna Cieśla, Bunt nauczycieli, Z ziemi polskiej do wolski, Wabiki na ajbika, „Polityka”
DISTINGUISHED AUTHORS:
- Izabela Desperak, Zapomniany bunt nauczycieli, „Krytyka Polityczna”
- dr hab. Joanna Roszak, Gra w klasę, „Dwutygodnik”
SPECIAL AWARD:
Jarosław Pytlak received the special award for his online publications, which you can find here.
2018 AWARD WINNERS
"SCIENTIFIC ARTICLE" CATEGORY
WINNERS:
- dr Sylwia Bedyńska, dr hab. Izabela Krejtz, prof. dr hab. Grzegorz Sędek, Chronic Stereotype Threat Is Associated with Mathematical Achievement on Representative Sample of Secondary Schoolgirls: the Role of Gender Identification, Working Memory, and Intellectual Helplessness. "Frontiers in Psychology" (2018, t. 428, nr 9).
- dr Anna Baczko-Dombi, Ucieczka od matematyki. Rekonstrukcja procesu w kontekście społecznego wizerunku przedmiotu. "Edukacja” (2017, t. 140, nr 1).
-
DISTINGUISHED AUTHORS:
- dr. Agata Zysiak ”Bramy uniwersytetu otwarte dla klas pracujących!" Powojenna przebudowa imaginarium społecznego i projekt uniwersytetu socjalistycznego. "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" (2016, nr.1 s.47).
- dr Karolina Appelt, Sławomir Jabłoński. Miejsce kompetencji społeczno-emocjonalnych w edukacji wczesnoszkolnej. „Psychologia Wychowawcza” (2017, nr 11. S. 64-82).
- Magdalena Smak, Dominika Walczak, The prestige of the teaching profession in the perception of teachers and former teachers. „Kwartalnik Edukacja” (2017, t.5-2, s.22-40)
- Agnieszka Bates., dr. hab. Rafał Godoń. Tackling knowledge "like a business?" Rethinking the modernisation of higher education in Poland. Compare: A Journal of Comparative and International Education, (2017,t.47(4) s.454-467) -
„JOURNALIST ARTICLE” CATEGORY
-
WINNER:
Justyna Suchecka, Kto ty jesteś? Obywatel cyfrowego świata. „Gazeta Wyborcza” (12 kwietnia 2017).
-
DISTINGUISHED AUTHOR:
Przemysław Staroń, A czemu by nie z seniorami. „Głos Nauczycielski” (2016, nr. 33-36 s. 16-17 i nr. 36, s. 14-15).
SPECIAL AWARD:
Jędrzej Malko, międzyredakcyjny projekt Spięcie (2018) oraz współautorzy:
- dr Przemysław Sadura, Anna Cieplak, Chcemy szkoły życia, nie przeżycia. „Krytyka Polityczna”;
- Michał Tomaszewski, Przestrzeń, która dzieli. „Magazyn Kontakt”;
- dr Katarzyna Kasia, Polska szkoła, czyli pokraczna wspólnota. „Kultura Liberalna”;
- Karolina Olejak, Szkoła poza kadencyjnością, nauczyciele z podmiotowością. „Klub Jagielloński”;
- Jarema Piekutowski, Piotr Jesionowski, Nauczycielu, zejdź z podestu. „Nowa Konfederacja”.
-
We are happy to share some exciting news - the Spięcie project has been distinguished by The New York Times magazine (link). Congratulations!