EFC

Laureaci

LAUREACI NAGRODY 2019

KATEGORIA "ARTYKUŁ NAUKOWY"

LAUREACI:
dr Joanna Smogorzewska, prof. Grzegorz Szumski i dr Paweł Grygiel, Theory of mind development in school environment: A case of children with mild intellectual disability learning in inclusive and special education classrooms w: “Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities”

WYRÓŻNIENIA:
- dr Anita Gulczyńska, Stigma and the doomed-to-fail school careers of young people from disadvantaged neighbourhoods, w: “Children's Geographies”
dr Maciej Hanczakowski, dr Katarzyna Zawadzka, Two Routes to Memory Benefits of Guessing, w: “Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition”
dr Dorota Jankowska, dr Aleksandra Gajda, prof. Maciej Karwowski, How children’s creative visual imagination and creative thinking relate to their representation of space, w: “International Journal of Science Education”
dr Martyna Kobus, dr Paweł Bukowski, The threat of competition and public school performance: Evidence from Poland, w: “Economics of Education Review”
- dr Magdalena Nowicka-Franczak, Postfoucaultowska analiza dyskursu o edukacji, w: „Kultura – Społeczeństwo - Edukacja”
- dr Anna Orylska, dr Julie A. Hadwin, dr Aleksandra Kroemeke, prof. Edmund Sonuga-Barke, A Growth Mixture Modeling Study of Learning Trajectories in an Extended Computerized Working Memory Training Programme Developed for Young Children Diagnosed With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, w: “Frontiers in Education”
- dr Krystian Szadkowski, The common in higher education: a conceptual approach, w: “Higher Education. The International Journal of Higher Education Research”
- dr Małgorzata Wójcik, The parallel culture of bullying in polish secondary schools: A grounded theory study, w: “Journal of Adolescence”
- dr Alicja Zawistowska, dr Ireneusz Sadowski, Filtered Out, but Not by Skill: The Gender Gap in Pursing Mathematics at a High-Stakes Exam, w: “Sex Roles”

KATEGORIA "ARTYKUŁ  PROFESJONALNY"

LAUREATKI:
- Anna Abramczyk, Susanne Jurkowski, Kooperatywne uczenie się - recepta na równoczesną realizację celów poznawczych i rozwijanie kompetencji społecznych, w: „Języki obce w szkole”
- Małgorzata Minchberg, Edukacja przez sztukę: artysta w szkole, w: „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”

KATEGORIA "ARTYKUŁ PUBLICYSTYCZNY":

LAUREATKA:
Joanna Cieśla, Bunt nauczycieli, Z ziemi polskiej do wolski, Wabiki na ajbika, w: „Polityka”

WYRÓŻNIENIE:
- Izabela Desperak, Zapomniany bunt nauczycieli, w: „Krytyka Polityczna”
- dr hab. Joanna Roszak, Gra w klasę, w: „Dwutygodnik”

NAGRODA SPECJALNA:
Jarosław Pytlak został laureatem „nagrody specjalnej” za całokształt działalności publicystycznej na rzecz polskiej edukacji. Jego publikacje można znaleźć tutaj.

LAUREACI NAGRODY 2018

KATEGORIA „ARTYKUŁ NAUKOWY”

LAUREACI:
- dr Sylwia Bedyńska, dr hab. Izabela Krejtz, prof. dr hab. Grzegorz Sędek, Chronic Stereotype Threat Is Associated with Mathematical Achievement on Representative Sample of Secondary Schoolgirls: the Role of Gender Identification, Working Memory, and Intellectual Helplessness. "Frontiers in Psychology" (2018, t. 428, nr 9).
- dr Anna Baczko-Dombi, Ucieczka od matematyki. Rekonstrukcja procesu w kontekście społecznego wizerunku przedmiotu. "Edukacja” (2017, t. 140, nr 1).

  • WYRÓŻNIENIE:
    Przemysław Staroń, A czemu by nie z seniorami. „Głos Nauczycielski” (2016, nr. 33-36 s. 16-17 i nr. 36, s. 14-15).


NAGRODA SPECJALNA:

Jędrzej Malko, międzyredakcyjny projekt Spięcie (2018) oraz współautorzy:
- dr Przemysław Sadura, Anna Cieplak, Chcemy szkoły życia, nie przeżycia. „Krytyka Polityczna”;
- Michał Tomaszewski, Przestrzeń, która dzieli. „Magazyn Kontakt”;
- dr Katarzyna Kasia, Polska szkoła, czyli pokraczna wspólnota. „Kultura Liberalna”;
- Karolina Olejak, Szkoła poza kadencyjnością, nauczyciele z podmiotowością. „Klub Jagielloński”;
- Jarema Piekutowski, Piotr Jesionowski, Nauczycielu, zejdź z podestu. „Nowa Konfederacja”.

  • Z radością informujemy, że międzyredakcyjny projekt 'Spięcie' został wyróżniony przez magazyn The New York Times. Link do artykułu znajdziecie tutaj.

  •