30.11.2018
Znamy już laureatów I edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego.
Misją organizowanego przez Edukacyjną Fundację im. prof. Romana Czerneckiego EFC konkursu jest wzmocnienie debaty nad polską edukacją poprzez promocję tekstów łączących naukową doskonałość z praktyczną wagą podejmowanych problemów. W kategorii „Artykuł naukowy” kapituła zdecydowała przyznać dwie równorzędne nagrody w wysokości 10 000 złotych. Zdobyli je: Sylwia Bedyńska, Izabela Krejtz i Grzegorz Sędek za tekst: „Chronic Stereotype Threat Is Associated with Mathematical Achievement on Representative Sample of Secondary Schoolgirls: the Role of Gender Identification, Working Memory, and Intellectual Helplessness”, opublikowany na łamach czasopisma „Frontiers in Psychology”. Drugi nagrodzony tekst to „Ucieczka od matematyki. Rekonstrukcja procesu w kontekście społecznego wizerunku przedmiotu”, opublikowany w kwartalniku „Edukacja”, autorstwa Anny Baczko-Dombi. Laureatką w kategorii „Artykuł publicystyczny” została Justyna Suchecka za tekst „Kto ty jesteś? Obywatel cyfrowego świata”, opublikowany na łamach „Gazety Wyborczej”. Dodatkowo, doceniając gotowość różnych środowisk publicystycznych do podjęcia dyskusji o edukacji, kapituła przyznała nagrodę specjalną autorom międzyredakcyjnego projektu „Spięcie”. Nowa Konfederacja, Klub Jagielloński, Kontakt, Kultura Liberalna i Krytyka Polityczna - pięć redakcji, angażując w projekt swoich autorów, odpowiedziało na pytanie: „Jakiej szkoły chcemy dla naszych dzieci?”. Do konkursu zgłoszono łącznie 210 prac - 171 artykułów naukowych i 39 publicystycznych. „Jesteśmy mile zaskoczeni dużą liczbą artykułów zgłoszonych do konkursu. Chcielibyśmy budować trwałe więzi między naukowcami i praktykami, eksponując rzetelne analizy naukowe, które jednocześnie mogą mieć wpływ na pracę nauczycieli” - mówi przewodniczący kapituły nagrody prof. Michał Federowicz. Wszystkim Laureatom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy!